» Makale
Kategoriler
Anket
Sitemi Değerlendirin
«    Kasım 2021    »
PtSaÇaPrCuCtPz
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930 
Tarih: 1-05-2020, 14:23
Kategori: Makale
Gönderen: OK
0
MAKALE

  • KARABURGU OĞUZHAN (2021),Ömer Seyfettin’in “Başını Vermeyen Şehit” Hikâyesini Yeni Tarihselcilik Bağlamında Okuma Denemesi, Kare, Sayı 11 / Ömer Seyfettin Anı Sayısı, 226 - 234.

  • KARABURGU OĞUZHAN (2020), Hasan Ali Toptaş Fantastiğine Bir Derkenar:Beni Kör Kuyularda, Ihlamur (86), 75-77.

  • KARABURGU OĞUZHAN (2019). Reşat Nuri’nin Recm Hikâyesi ve Halide Edip’in Vurun Kahpeye Romanı Üzerine Bir Karşılaştırma. Tarih Okulu Dergisi (XLII), 1092-1100., Doi:http://dx.doi.org/10.29228/joh.24957.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2019). Hasan Ali Toptaş’ın Dünya Bir Gülnida Hikâyesinde Çoklu Benlik Sarmalında Kadının Varoluş Problemi. MJH Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 9(1), 201-207., Doi:10.13114/MJH.2019.458.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2017). İkinci Yeni Şiiri ve Cahit Zarifoğlu. IJHE, International Journal of Humanities anda Education, 3(5), 21-31.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2009). Tanpınar Trajik Bir Şâir ve Şiiri. Bilig(49), 227-230.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2011). Abdülhak Hâmid Tarhan'ın Tiyatro Eserlerine Yeni Bir Tasnif Teklifi. Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları(6), 273-284.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2012). Doğumunun 160 ve Ölümünün 75 Yılında Abdülhak Hâmid Tarhan Bibliyografyası. Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları(7), 261-304.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2012). Türk Hikâyesinde Mekân. Yeni Türk Edebiyatı Araştırmaları(8), 177-179. 
  • KARABURGU OĞUZHAN (2006). Şâir ve Şâir Nedim Mecmuaları Arasındaki Bir Hece Aruz Tartışması. Arayışlar (15), 85-92.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2005). Metin Tahlillerine Giriş 1 Şiir. Arayışlar (14), 219-220.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2013). Etkilenme Endişesi Bağlamında Namık Kemal ve Abdülhak Hâmid Tarhan Üzerine Bir Değerlendirme. Turkish Studies (8/9), 1745-1750. 
  • KARABURGU OĞUZHAN (2009). Bir Kurtuluş Savaşı Güncesi ve Atatürk Kurtuluş Savaşında Şiiri. Arayışlar (19), 29-37. 
  • KARABURGU OĞUZHAN (2012). Bir Yunus Romanı Od Bizim Yunus. Türk Yurdu, 32(297), 121-125.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2009). Baba ve Piç Romanı ve Simetri. Arayışlar(20), 47-62.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2005). Bir Şâirin Dergisi Şâir. Arayışlar(13), 75-88.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2013). Şâir-i Azam Abdülhak Hâmid Tarhan’ın Tiyatro Yazarı Olarak Dil ve Üslûbu. BÜEFAD, 1(2), 270-287.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2006). Reşat Nuri Güntekin’in Bilinmeyen Remz ve Müstear İsimleri. Türk Dili Dergisi(660), 525-535.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2009). Ütopik Roman ve Bir Ütopya 1984. Mai (4), 40-45,
  • KARABURGU OĞUZHAN, DEMIR AYSE (2011). 100 Yılında Yeni Lisân Hareketi ve Milli Edebiyat Çalıştayı. Türk Edebiyatı (452), 76-79.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2008). Postmodern Anlatılarda Zaman. Hece (138-139-140), 363-367.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2015). Cemil Meriç. YEGITEK (13), 66-67.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2012). Çöl Yolculuğunda Doyulmaz Su Bizim Diyar’ın Hasım Dayısı ve Zabit Rıfat. Roman Kahramanları (12), 46-50.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2003). Reşat Nuri Güntekin’in Hikâyelerinde Çocuklar. Bizim Külliye (17), 66-70.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2013). Şiir Dilinde Sapma Delişme Üzerine. Şiir Vakti (4), 15-19.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2002). İkaros un Yeni Yüzü Cahit Sıtkı Tarancı. Bizim Külliye (14), 72-73.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2010). Şimdiki Zaman Çekiminde Bir Şaire Mektup. Mai(6), 14-15.
  • KARABURGU OĞUZHAN (1999). Bir Külliyat Nesri ve Ömer Seyfettin Müjdesi. Dergâh, 10, 115-116.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2015). Garip Bir Şairin Tutkulu Mektupları Yalnız Seni Arıyorum. Kurgan Edebiyat (24), 79-81.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2014). Yakışıklı Adanın Güzel Şehri Girne. Yeni Ufuklar (21), 55-57.
  • KARABURGU OĞUZHAN (2009). Roman Dili Üzerine Bazı Dikkatler. Mai (2), 42- 45.
            

KİTAPTA BÖLÜM

  • KARABURGU OĞUZHAN,  “Emine  Işınsu'nun  Küçük  Dünya'sı  ve  Nur'un  Sonsuz Yolculuğu”, Emine Işınsu Armağanı, Ed. Hakan Sarı, Yusuf Koşar, Ihlamur Yayınları, İstanbul, 2020, ss.56-77. 
  • KARABURGU OĞUZHAN, “Ömer  Seyfettin  ve  Türklüğün  Millî  Mefkûresi:  Turan”, Vefatının 100. Yılında Ömer Seyfettin'e Armağan, Ed. Prof. Dr. Alev Sınar, Prof. Dr. Selçuk Kırlı, Bursa Türk Ocağı Yayınları, Bursa, 2020, pp.231-238.  
  • KARABURGU OĞUZHAN, " Münferit Yalı’da Münzevi Bir Sanatkâr", Ömer Seyfettin, Ed. Prof. Dr. Hülya Argunşah, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara, (2020) ss.537-539. 
  • KARABURGU OĞUZHAN, Prof Dr Önder GÖÇGÜN’e Armağan, Bölüm adı:(Abdülhak Hâmid Tarhan’ın Sabr u Sebat İsimli Tiyatro Eserinde Geleneksel Türk Tiyatrosunun İzleri) (2013)., Pamukkale Üniversitesi Yayınları, Editör: Mithat Aydın, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 1207, ISBN:978-975-6992-42-5, Türkçe (Bilimsel Kitap).
  • KARABURGU OĞUZHAN, Doğumunun 100.Yılında Cengiz Dağcı’ya Armağan, Bölüm adı:(Hayattan Edebiyata Yansımalar: Cengiz Dağcı’nın Romanlarında Eser-Biyografi İlişkisi, Benim Gibi Biri Örneği) (2019)., Bengü Yayınları, Editör: Alev Sınar Uğurlu, Selçuk Kırlı, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 408, ISBN:9786059148986, (Bilimsel Kitap)
  • KARABURGU OĞUZHAN, Sessizliğin Gölgesinde Hasan Ali Toptaş, Bölüm adı:(Hasan Ali Toptasın Romanlarında Taşra Sıkıntısı) (2018)., Kesit Yayınları, Editör: Prof. Dr. Hülya Argunşah, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 424, ISBN:9786059408967, Türkçe (Bilimsel Kitap).
  • KARABURGU OĞUZHAN, 100 Yılında Yeni Lisan Hareketi ve Millî Edebiyat Çalıştayı Bildirileri, Bölüm adı:(M.Fuad Köprülü’nün Gözüyle Millî Edebiyat) (2014)., Türk Edebiyat Vakfı Yayınları, Editör: Prof. Dr. Hülya ARGUNŞAH, Yrd. Doç. Dr. Oğuzhan KARABURGU, Basım sayısı:2, Sayfa Sayısı 324, ISBN:978-975-618-664-0, Türkçe (Bilimsel Kitap). 
  • KARABURGU OĞUZHAN, Cemil Meriç, Bölüm adı:(Cemil Meriç’in Dil ve Edebiyat Üzerine Düşünceleri) (2008).,Kültür Bakanlığı Yayınları, Basım sayısı:2, Sayfa Sayısı 414, ISBN:978-975-17-3181-4, Türkçe (Bilimsel Kitap)
  • KARABURGU OĞUZHAN, Türk Edebiyatına Açılan Pencere İnci Enginün Armağanı, Bölüm adı:(Abdülhak Hâmid Tarhan’ın Tezer yahut Melik Abdurrahmanü’s Sâlis’ini Yeni Tarihselcilik Bağlamında Okuma Denemesi) (2014)., Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü Yayınları, Editör: Argunşah, Hülya, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 588, ISBN:978-975-456-122-7, Türkçe (Bilimsel Kitap)
  • KARABURGU OĞUZHAN, İsmail Çetişli Hatıra Kitabı, Bölüm adı:(Sabahattin Ali'nin Sanatı ve Eserleri Üzerine Sinop Hapishanesi'nin Etkileri) (2016)., Akçağ Yayınları, Editör: MEHMET SURUR ÇELEPI, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 508, ISBN:978-605-342-277-8, Türkçe (Bilimsel Kitap)
  • KARABURGU OĞUZHAN, Harun Güngör Armağan Kitabı, Bölüm adı:(Kürk Mantolu Madonna Üzerine) (2010)., Kesit Yayınları, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 390, ISBN:987-605-4117-47--5, Türkçe (Bilimsel Kitap). 
  • KARABURGU OĞUZHAN, Batı Edebiyatında Akımlar, Bölüm adı:(Postmodernizm) (2018)., Günce Yayınları, Editör: Doç. Dr. Oktay Yivli, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 280, ISBN:9786056880018, Türkçe  (Ders Kitabı)
  • KARABURGU OGUZHAN, Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatı II, Bölüm adı:(Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatında Tiyatro-II (İkinci Kuşak), Ünite 3) (2017)., Anadolu Üniversitesi, Açık Öğretim Fakültesi Yayınları, Editör: Ramazan Korkmaz, Gökhan Tunç, Basım sayısı:1, Sayfa Sayısı 212, ISBN:978-975-06-2247-2, Türkçe (Ders Kitabı)

BİLDİRİ

  • KARABURGU OĞUZHAN (2016). Yahya Kemal Beyatlı’nın Daüssılası ve Türklüğün Tekâsüf Ettiği Şehir Üsküp. 14.Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, (Tam metin bildiri).
  • KARABURGU OĞUZHAN (2017). Edebî Metinlerden Hareketle Ziya Gökalp ve Yahya Kemal’de “Tarih” ve “Vatan” Kavramı. 2. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, 357-365., (Tam metin bildiri).
  • KARABURGU OĞUZHAN (2018). Orta Asya’dan Anadolu’ya Türk’ün Göçünü Konu Alan Bir Oyun: Akın. Köktürk Yazısının Okunuşunun 125.Yılında Orhun’dan Anadolu’ya Uluslararası Türkoloji Sempozyumu, 2, 1004-1011., (Tam metin bildiri)
  • KARABURGU OĞUZHAN (2007). Fehmi K’nın Acayip Serüvenleri’nde Postmodern İzler. Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Kongresi, 2, 173-182., (Tam metin bildiri)
  • KARABURGU OĞUZHAN (2010). Abdülhak Hâmid Tarhan’da Namık Kemal: Tiyatro Eserlerinden Hareketle Abdülhak Hâmid Tarhan’da Namık Kemal Tesiri. Uluslararası Namık Kemal Sempozyumu, 2, 637-643., (Tam metin bildiri)
  • KARABURGU OĞUZHAN (2018). Abdülhak Hâmid Tarhan’ın Tiyatro Eserlerinde Kadın. 2.Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu, 3, 847-854., (Tam metin bildiri) 
  • KARABURGU OĞUZHAN (2016). Ziya Gökalp’ın Muallim Mecmuasında Yayımlanan Makalelerinde Eğitim ve Öğretim ile İlgili Düşünceleri. Uluslararası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, 1, 291-296., (Tam metin bildiri)
  • KARABURGU OĞUZHAN (2017). Cengiz Dağcı’nın Küçük Alimcan Hikâyesi ve Rol Model Olarak Alim Aydamak. Uluslararası Cengiz Dağcı Sempozyumu, 185-188., (Tam metin bildiri)
  • KARABURGU OĞUZHAN (2008). Arayışın Postmodernist Anlatısı Bin Hüzünlü Haz. 1980 Sonrası Türk Romanı Sempozyumu, 185-196.
  • Yorumlar: 0
  • Tarih: 12-05-2020, 23:49
    Kategori: Makale
    Gönderen: OK
    2
         Felsefenin temel problematiklerinden birisi olan varoluş üzerine eğilen Varoluşçuluk, kendisinden önceki felsefî düşüncenin aksine var olanın problemi üzerine yoğunlaşır. 19. Yüzyılın ortalarından itibaren modern insanın içerisine düştüğü bunalım ve kimlik sorununu üzerine eğilerek insanın varlığını sorgulamaya başlayan Varoluşçuluk, Tanrıtanımaz ve Hristiyan varoluşçuluk olarak ikiye ayrılır. 1930’lu yıllarda yaygınlık kazanarak edebiyatta da yansıma bulur. Türk edebiyatında pek çok yazar Varoluşçu felsefe çerçevesinde eserler verir. Günümüz yazarlarından biri olan Hasan Ali Toptaş da hikâye ve roman gibi türlerde verdiği eserlerinde varoluşçu felsefenin unsurlarını kullanır. Ölü Zaman Gezginleri hikâye kitabında yer alan “Dünya Bir Gülnida” isimli hikâyesinde “seçim”, “sorumluluk”, “özgürlük”, “kendini gerçekleştirme”, “çoklu benlik”, “umutsuzluk” gibi varoluşçu felsefenin temel kavramlarını kullandığını görürüz. İki benliği arasında var olmaya, kendini gerçekleştirmeye çalışan hikâye kahramanının, toplumsal yapı ve evlilik kurumunun engelleri sebebiyle kendini var etme mücadelesinde başarıya ulaşamaz ve umutsuzluğa düşer.   
         Anahtar Kelimeler: 
         Hasan Ali Toptaş, Dünya Bir Gülnida, Varoluşçuluk, Çoklu benlik, Ölü Zaman Gezginleri
    Devamı
    • Yorumlar: 0
  • Tarih: 3-05-2020, 22:44
    Kategori: Makale
    Gönderen: OK
    0
        1980 sonrası Türk romanının önemli isimlerinden biri olan Hasan Ali Toptaş, -şimdilik- son romanı Beni Kör Kuyularda’yı üç yıllık bir aradan sonra yayımladı. Son yayımlanan romanı Beni Kör Kuyularda onun Sonsuzluğa Nokta ile başlayan roman serüveninin şimdilik son halkası.







    Devamı
    • Yorumlar: 0
  • Tarih: 1-05-2020, 14:35
    Kategori: Makale
    Gönderen: OK
    0
    MakaleTürk şiirinin önemli kırılma noktalarından birini oluşturan İkinci Yeni şiiri, kendisine gelinceye değin var olan şiir algı ve anlayışlarını yerle bir eder. Kapalı, anlaşılması güç, soyut ve çoğu zaman da akıl dışı bir söyleyişi yeğler. İkinci Yeni şiiri, ne herhangi bir derginin etrafında toplanarak ne de bir bildiri yayımlayarak ortaya çıkar. Bu sebeple İkinci Yeni'nin öncü temsilcileri olduğu gibi sonraki dönemlerde de İkinci Yeni anlayışı çerçevesinde
    şiir yazan genç takipçileri olmuştur. Bunlardan birisi de Cahit Zarifoğlu'dur. Cahit Zarifoğlu'nun şiiri başından beri Sezai Karakoç çizgisinin devamı, kapalı, çoğu zaman soyut ve anlaşılması güç, imge yüklü bir şiir olarak tanımlanır. Bu bildiride İkinci Yeni şiiri ile Cahit Zarifoğlu şiirinin hangi noktalarda kesiştiğini tespit ederek Cahit Zarifoğlu'nun şiirlerinde İkinci Yeni şiirinin ayırıcı özelliklerinin ne derecede göründüğünü, şiirlerinden
    örneklerle vermeye çalışacağız. 
          Anahtar Kelimeler: Cahit Zarifoğlu,  ikinci yeni, Türk şiiri, şiirde kapalılık, anlamsızlık.
    Devamı
    • Yorumlar: 0